Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Interaktív tábla konferencia program - 2012

2012.08.05

Augusztust írunk, s nemsokára augusztus 31-én lesz az éves nagykonferenciánk, amit minden interaktív táblát használó kíváncsian vár. Milyen tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak, milyen új irányok vannak az interaktív táblás módszertanban. Ez a konferencia attól jó, hogy egymástól tudunk tanulni. Rengeteg gyakorló kolléga osztja meg tapasztalatait mutat új trükköket, amelyet aztán a konferenciáról hazatérve már akár szeptember első heteiben kamatoztathatunk! Ha nem is tudunk személyesen részt venni akkor is érdemes követni, mi is történik ezen a konferencián, nézzük hát mi is a programot!

2012. augusztus 31. 

VII. ORSZÁGOS INTERAKTÍV TÁBLA KONFERENCIA

Syma Rendezvény- és Kongresszusi Központ, C csarnok

  09:15-09:30 MEGNYITÓ

Orgován Katalin a Műszaki Kiadó ügyvezető igazgatója nyitja meg a konferenciát. Itt derül fény arra is, hogy ki lett az Év Online Közösségi Tanára és az Év Online Közösségi Iskolája. Az Év Tanára 75 000 Ft értékű interaktív tananyagcsomaggal és 10 000 Ft értékű könyvcsomaggal lesz gazdagabb, az Év Iskolájának nyereménye pedig egy teljes értékű OK! online tankönyv licenc-csomag a következő tanévre 400 000 Ft összértékben, és egy könyvcsomag 25 000 Ft értékben.

09:30-10:10 Mérés-értékelés - Az IKT-eszközök használata a mérés-értékelés során

A megnyitót Csapó Benő plenáris előadása követi. Benő a Szegedi Tudományegyetemen dolgozik, elismert oktatási szakértője Magyarországnak, sőt több publikációja, könyve jelent meg külföldön is a pedagógia témakörében. Egyetemén mesterszakot is indítanak: Pedagógiai értékelés és mérés tanára mesterszak. Sőt szakvizsgás képzés is kötődik hozzájuk. Mostani előadásán a mérés-értékelés IKT eszközökkel támogatott lehetőségeiről buktatóinak elkerülési módjáról tart előadást.

 10:10-10:40 Digitális bennszülöttek és diszlexia

Második plenáris előadó Gyarmathy Éva, aki előadásában összefüggést keres a diszlexia és a digitális kor szülöttei között. Egy hamarosan megjelenő könyvének címe az előadás címe is. Kíváncsian várjuk kutatási eredményeit és azt, hogy ebből mit tudunk felhasználni a intézményeinkben! 

A plenárisok után 11 órától kezdődnek párhuzamosan a szekciók! Sajnos a konferencia idejét nem tudjuk hetekre nyújtani, így muszáj a párhuzamosság, de az eTanárikarra a korábbi évekhez hasonlóan felkerülnek az előadások. 

Mélyvíz szekció:

Mélyvíz nem csak úszóknak

Ez egy gyakorlatorientált workshop, ahol Ruttner Csaba, Tamasi Éva, Gyurkó Gábor, Schlotter Judit segítségével kipróbálhatja mindenki, hogyan használhatóak a különböző szavazóeszközöket? ActiVote, ActivExpression, Response, Qwizdom, CleverClick

Helyszíne a Torino terem – C csarnok emelet (A szekció befogadóképessége a workshop jellegéből adódóan max. 20 fő. Részvétel érkezési sorrendben!)

Ha konkrét szavazóegység érdekel, érdemes a konferencián előre érdeklődni a recepción erről a szekcióról! 

Tanársegéd szekció: 

Tanársegéd és Online Közösségi Tanárok

A "C" csarnok földszintjén lesz az oszlopos résznél. Két részre osztható a szekció felépítése:

"Tanársegéd - A matematikaoktatás könnyű az OK! könyvek segítségével. Főleg, ha egy „tanársegéd” előkészítette, hogy milyen feladatokkal tudom interaktívvá tenni az adott tananyagot. Csak megnézem, kiválasztom, melyik tetszik, és már használom is." - ez a talányos leírás a Műszaki Kiadó egy újdonságát takarja, melynek debütálása ezen a konferencián lesz. Az már előre látható, hogy a felsőben dolgozó matematika szakos kollégák fogják szeretni. Az előadás 3x ismétlődik, így több lehetőség is van a meghallgatására. Előadó: Bedő Andrea

Online Közösségi Tanárok - Az eTanárikar közössége már átlépte az 5000 főt. A Hónap Online Közösségi Tanára versenyen közülük kerültek díjazásra a legaktívabbak, akik bemutatják tevékenységüket, hogyan használják az interaktív táblát, és adnak hazavihető ötleteket is. Az előadások pörgősek 7-7 percben mutatkoznak be a kollégák, s mindegyikük megtiszteli személyes részvételével a konferenciát. Aktív gyakorló pedagógusok, akik hisznek az interaktív történő oktatásban, módszereiket érdemes megnézni, meghallgatni, ki mit, hogyan csinál, mit gondol az interaktív táblákról. Különböző korosztályoknál képviseltetik magukat a kollégák, így a program választásnál érdemes ezt is figyelembe venni, emlyik illeszkedik a saját feladatkörünkhöz a legjobban a három előadásblokk közül. Előadók: Pintér Imréné, Béres Attila János, Tóth Renáta, Dérné Veresegyházy Erika, Haluska Zoltánné, Fodorné Varkoly Mária, Seres Katalin, Kozmáné Kancz Eleonóra, Molnárné Tóth Ibolya, Vadász Csabáné

Flash szekció:

Gyakorlatorientált workshop – Flash programozás

Tüskés Gabriella és Nagy György segítségével a C csarnok emeletén lévő Sydney teremben lesz az alkalmanként 40 fő befogadására képes workshop, ahol a következő gyakorlati tevékenységeket sajátíthatják el a résztvevők:

  • Mire tudjuk használni órán a prezentáció- és a táblázatkészítő szoftvereket? Tananyagkészítés a Microsoft PowerPoint és Excel használatával.
  • Alapok a lapon. Matematikai alapműveletek interaktívan
  • Összeadás, kivonás, szorzás és osztás a flashben. Dinamikus szövegkezelés.
  • Mennyi az annyi? Összetett műveletek zárójelek használatával
  • Összetett műveletfüggvények az interaktív matematikai feladatok készítése során.
  • Mennyi az idő? Interaktív feladat készítése az analóg óra leolvasásának gyakorlására. Szimbólumok forgatása egy adott pont körül dinamikusan.
  • Flash ingyen - a Vectorian Giotto használata a gyakorlatban.
  • Tartomány, unió, metszet - Halmazok rendezése Venn-diagramok használatával. Drag ’n drop feladat for ciklussal.

Természettudományos szekció 

Természettudományok és IKT

Ez a szekció az egyik legösszetettebb programú, több előadás más szekcióba is illhetne, de a konferencia szervezői próbálták a választást megkönnyíteni a részletes leírásokkal. 

  • Szalkay Csilla: Biológiaoktatás középiskolában IKTeszközök használatával
  • Horváth Ádám: Mit csinál a többi diák az órán? – elektronikus mérés-értékelési eszközök alkalmazása Az előadáson bemutatásra kerül az elektronikus mérés-értékelési rendszerek új generációjának alkalmazása a tanórai feladattípusok széles körén. Hogyan és milyen feladatokat láthat el a tanulói válaszadó rendszer? Hogyan váltható ki az otthoni dolgozatjavítás?
  • Olajosné Kádas Irén: Interaktív kalandozás a kémiában  Hogyan tegyük aktívvá a tanulókat kémiaórán?
  • Bornemisza Zsuzsanna: A természettudományok, az e-learning és a Műszaki Kiadó -  Javaslatok, ötletek a Műszaki Kiadó tananyagainak használatához.
  • Zsíros László Róbert: Ne csináld meg otthon? - Felső tagozatos kísérletek A körülöttünk levő hétköznapi eszközök és anyagok is számtalan csodát rejtenek. Hatalmas előnyük továbbá, hogy a kísérletek többnyire bárhol, kevés ráfordítással is elvégezhetőek.
  • Réthelyi Zsolt: Egy óra természetföldrajza Mit is kezdjünk a földrajzos e-tananyagokkal?

Összevont szekció:

Alsó tagozat, matematika, környezetismeret, gyógypedagógia, fejlesztés

A B csarnok melletti Oslo teremben kerül megrendezésre ez a sokrétű szekció, érdemes válogatni a programok közül

  • Czakó Anita: OK! könyvek használata matematikaórán, alsó tagozaton - Tankönyvi oldalak kivetítve, vagy azért ennél többről van szó? Bemutatjuk, hogy az OK! tankönyvek több lehetőséget rejtenek magukban.
  • Tóth Norbert: Gamification - Tananyagok igazítása a megváltozott igényekhez.
  • Kárpát József: Modern fizika  - A fényelektromos jelenség és a kapcsolódó mérési feladatok, valamint az elektron hullámtermészetének tanítása.
  • Lakos Józsefné: Matematikaoktatás a Műszaki Kiadó tananyagaival felső tagozaton
  • Czakó Anita: Kooperatív technikák E-szközökkel matematikaórán - Hogyan tudunk megtartani interaktívan egy matematika órát? 
  • Grnyedicsné Pataki Katalin: Környezetismeret – alsó tagozat- Környezetismeret-óra interaktív táblaszoftver használatával.

 IKT szekció:

 

IKT-eszközök az oktatásban

A B csarnok emeletén, az Innsbruck teremben kapott helyet a szekció, mely az IKT eszközök használatáról szól. A többi szekciótól abban különbözik, hiszen azokban is felvonulnak az IKT-s eszközök, hogy itt nem kizárólagosan az interaktív táblás oktatásról lesz csak szó. 

 

  • Kallós Béla: A matematikai tehetség gondozása – digitálisan. Milyen lehetőségei vannak a tehetséggondozásnak iskolai kereteken túl? Bemutatom az ezen a téren történt próbálkozásaimat, tanulságos sikereimet és kudarcaimat: pl. online nyári matematika szakkör, szakmai blog írása, internetes csapatverseny, online tanóra.
  • Zsíros László Róbert: Zsebszivárvány és repülő majom - Óvoda, alsó tagozat és kísérletezés? A Szertár projektet eredetileg a középiskolásoknak, egyetemistáknak szántam. A visszajelzések alapján azonban egyre nagyobb igény mutatkozott kifejezetten a kisebbeknek szóló kísérletekre is.
  • Benedekné Fekete Hajnalka: Világnagy iskola – tanulás a csengőhatáron túl - Ötletek egyéni tanulási utak tervezéséhez és segítéséhez szűkzsebű iskolahasználóknak.
  • Merényi Ádám: Microsoft Digitális Oktatási Alapcsomag Az előadás során bemutatásra kerül az Office365 oktatási változata, mely díjmentes lehetőséget biztosít az iskoláknak diák e-mail címek, iskolai weboldalak és videokonferencia létrehozására.
  • Szántai Károly: Akadálymentes web  - Weboldalak készítése az esélyegyenlőségért.
  • Farkas Róbert: Kacatok vagy kincsek? Aranyhal a HÁLÓBAN? A hálózati együttműködés lehetőségeiről tanárszemmel. - Az "e-learning" fogalom túl általános ahhoz, hogy kifejezze azt a sokféle lehetőséget, amelyet a hálózati technológia és a multimédia a digitális korszak diákjainak, tanárainak kínál. A web 2.0-s alkalmazások révén az interneten való megjelenés, a tér- és időbeli korlátoktól független együttműködés meglepően egyszerűvé vált!

Segítségül még egy térkép: VII. Országos Interaktív Tábla Konferencia: SYMA csarnok

Reméljük, minél többetekkel találkozunk személyesen is! 

A konferencia időbeosztása és hivatalos programja és jelentkezés - még van pár hely: http://muszakikiado.hu/kesz_a_program