Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

kozma ferenc utca

(ramona, 2016.01.21 15:16)

kozma ferenc utca

(ramona, 2016.01.21 15:16)

RE: interaktív tábla

(Ben, 2011.12.28 17:12)

Hello. Ez Ben. Köszönöm az információkat. Van egy másik ötlete az interaktív tábla. Ez egy hordozható egyet. Kis alakú, de nagy a funkciót. Ez átalakítja minden rendes projektor egy interaktív egyet. A hordozható egy is kétféle. Az első modell, hogy az emberek használnak infravörös tollat ​​írni a falra, vagy a hagyományos tábla. A második modell infravörös technológia lézer. Ezzel egy időben képelemzés használják a termékeket. Ezzel a hordozható tábla, emberek működni egy a fal könnyen csak a kéz. Csakúgy, mint működtetni az ipad a falon. Ez teljesen új ötlet. Tudni további részleteket a hordozható interaktív tábla által üzemeltetett ujját. Pls találni Modell RC-W1005 a www.reecan.com
Skype:xuebengang

Mao.

(Géza, 2011.09.28 20:08)

Akkor ezért nem találtam erre választ, nehéz utánanézni.
Ha valaki tudja, írja meg, gondolom több helyen is nyertek ezen a gondolom TIOP-(1.1.1-07/1.?) pályázaton:
Feltétel-e a részletes digitális óravázlatok rögzítése a táblák kötelező használata mellett?
Vagy elég-e logikus dolog, hogy az interaktív órarészlet legyen rögzítve.
Mondja valaki, hogy legalább ez ésszerű Magyarországon.

Re: Mao.

(andreabedo, 2011.10.09 07:09)

Az óravázlat Word formátumban biztosan nem része.
Szerintem ez biztosan félreértés a vezetés részéről.
De mindegy mit mondok én, neked hivatalos válasz kell.
NFÜ honlapján találod meg a részletes feltételeket: http://www.nfu.hu/doc/2189
remélem ez segít.

Re: Re: Mao.

(Géza, 2011.10.13 20:38)

Köszi, ott ilyesmikről szó sincs, valószínűleg a pályázók lelkes vállalása lehet a háttérben, nekik nem került semmibe. (A pedagógusok nevében, a tudtuk nélkül.)
Reméljük egy idő után belátja mindenki az időszerűtlenségét ennek a butaságnak és mindenki foglalkozhat a valódi munkával.

Magyarország

(Géza, 2011.09.24 17:53)

Lenne egy kérdésem a pályázatokkal kapcsolatban. Feleségem és kollégái egy nyertes pályázat után tanfolyamon vettek részt. Ez rendben van, nagy örömmel vették birtokukba a táblákat és a tudást. Majd jött a feketeleves: Hetente kötelezően 6 órán használniuk kell a táblát, (rendben!), fogják is. Még többet is használnák, ha lenne idejük. Az ám, de nincs, mivel minden egyes órát digitális óravázlattal rögzíteniük kell, és le kell menteniük egy központi iskolai mappába.
Most az ő gépelési képességeiket hagyjuk. (Vannak, akik sírva gépelnek... Persze szólni, kérdezni nem mernek, erről sem tudnak, hogy kérdezek. Ezért a cím és név. Bocsánat.) De lehetséges ilyen feltételeket adni, hogy az így is leterhelt pedagógusok ilyen felesleges dolgokkal foglalkozzanak? Miközben az elkészített interaktív feladatok létrehozása is nagy időráfordítást igényel?
Nem lenne elég azokat elmenteni, és inkább arra fordítani erőt és energiát, hogy interneten központi adatbázisba ezeket a feladatokat mentsék, tantárgy, tananyag és téma szerint, hogy mindenki kedvére használhassa a lehető legegyszerűbben? Vagy túl naiv vagyok és azt hiszem, hogy lehetséges?
Szerintem manapság ebből gazdasági előnyt nem lehet szerezni, mert ha akarják így is megtehetik. számtalan ingyenes weboldalon, mint ez is.
Üdv: Géza

Re: Magyarország

(andreabedo, 2011.09.24 19:35)

Kedves Géza,
Vagy az elvárások túlzóak, vagy valami félreértés lehet. Legalábbis remélem. Digitális óravázlat lehet pár diakocka a táblaszoftverben. Nem kell hozzá órákat gépelni, semmiképp nem a hagyományos óravázlatot érteném rajta. Pont az a jó, hogy olyan anyagokat lehet összerakni az interaktív tábla segítségével, hogy az jól használható legyen.
Láttam olyan interaktív táblás órát, amire állítólag 6 órát készült valaki. Az eredmény ugyanakkor katasztrofális. :(
A közös mappa nagyon jó elképzelés lehet, de én biztos hogy inkább olyan táblaszoftveres mentéseket kérnék (digitális óravázlat), mely valamit (be)gyakoroltat. Egyszerű feladatok, célirányosan a megtanítást megcélozva. Azok az óravázlatok, melyek csak "tanítanak" a hagyományos módon, azok sok esetben már léteznek Powerpoint formájában. Ezeket felesleges átdolgozni "táblaszoftverre".
A központi adatbázis zseniális lenne, csak többféle interaktív tábla, többféle formátum, s egyelőre az eTanárikaron kívül más nem vállalkozott még ilyesmire. Várjuk meg, mit tud az új közösségi funkciókkal bíró sulinet portál, már nem lehet messze, én hamarosan hallgatok róla egy előadást. :)
"Szerintem manapság ebből gazdasági előnyt nem lehet szerezni, mert ha akarják így is megtehetik. számtalan ingyenes weboldalon, mint ez is."
Nem tudom cél-e a gazdasági előnyszerzés, vagy csak szeretnék megkönnyíteni a kollégák munkáját hosszútávon, így biztos nem lehet gazdasági előnyt szerezni. Az ingyenes oldalakkal az a baj, ha valakinek nem szíve-ügye, akkor könnyű elveszíteni a tartalmakat.
Például holnap letörölhetném az egész weboldalt. :) De ez csak vicc, természetesen nem teszem. Próbálok erőmhöz mérten segíteni, hogy könnyebb legyen.
De semmiképpen nem kezdeném tantárgyanként digitalizálni egy konkrét táblaformátumban a tanórákat. Mert az nem segít, már minden tankönyvkiadó digitalizálta a saját tankönyvét, s egyre jobban egészítik ki interaktív elemekkel. S ezek jogtiszták. Amit a kollégák összegyűjtenek, abban biztos sok olyan képet, videót találnék, melynek a forrását a kolléga sem tudná megmondani, s ezt így már nem lehet értékesíteni. Az SDT-nek is hasonló gondjai voltak anno.
Szóval ha javasolhatom, a digitális óravázlat, az nem biztos, hogy a teljes órát dolgozza fel, de mindenképpen begyakoroltat, interaktivitásra késztet. Így ilyen anyagokat gyűjtsenek. Pl. földrajz óra Európa állatvilága - sok kép, párosítós feladatok, vaktérkép, gyorsan lejátszható szókereső játék (megoldással), stb. - ezt egy másik kolléga is tudja használni. S majd kiegészítheti egyéni elképzelései szerint....s nem kell előről kezdeni a keresést minden földrajz tanerőnek.
Így talán jobban érthető, mi az iskola célja, csak lehet rosszul kommunikálták a kollégák felé.

Re: Re: Magyarország

(Géza, 2011.09.25 10:38)

Ez nem kommunikáció, hanem a pályázat ellenőrzőinek feltétele, legalábbis így közölték. Tehát a kérdés az, hogy van-e, volt-e olyan pályázat, melynek feltételei között szerepel az, hogy tegyük fel Word formátumban, mindenféle célokat, feladatokat, összegző értékelést az óra eredményéről, már mint hogy elérte-e, (lásd szocialista nevelési cél, stb. 1981-ből). Vagy csak túlbuzgóságról van szó? Mondhatjuk, hogy ezek az óravázlatok "csak vázlatok", de az óra egészét kell, hogy tartalmazzák. Ha csak tegyük fel a táblaszoftveres, vagy egyéb interaktív anyagot tartalmazná, -melyről ők is tudják, ezt tanították nekik, hogy max. 10-15 perc legyen-, azt úgy is megterveznék. De nem így van. A vázlathoz pontosan a feladatot nem kell mellékelni, magyarán mondva egy bürokratikus, múlt századi dolgot követelnek meg a jövő technológiáján.
Tehát akkor félreértés, túlbuzgóság, vagy szándékos, erőltetett kifárasztás?

andreabedo@gmail.com

(Bedő Andrea, 2009.04.18 14:23)

Kedves Laci bácsi,
Attól tartok ez nem az interaktív tábla hibája lesz. Ha nem lenne interaktív tábla, akkor az unokái Ön szerint mindent tudnának, mint Ön akkoriban?

homorodalmas@citromail.hu

(Laci bácsi, 2009.04.13 00:43)

Kisdiák koromban,nem volt un. interaktiv tábla! Ennek ellenére, balkezes létemre tökéletesen irok jobb kézzel, bármikor tudok fejben osztani,szorozni,összeadni és kivonni! Unokáim most ismerkednek alapvető fogalmakkal, de másféléves iskolába járás után,nem ismerik a magyar ABC-t! Második osztályban nem tudják az 1x1-et! Nem tudják megkülönböztetni a nyomtatott betüt, az irott betütől.--és általában, tudásuk,messze elmarad attól, amit mitudtunk,az ő korukban!