Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az interaktív tábla könyv - címlapja

2008.11.08

Az interaktív tábla könyv címlapja - egy könyv címlapjának tervezése során sok verzióból alakul ki a végső terv. Ez a bejegyzés műhelytitkokat tartalmaz, hogy kerül a címlapra a visszacsatolás, motiváció, hatékonyság, kommunikáció, dinamizmus, inspiráció, interaktivitás azonban kezdjük először is a színvilággal...

A különböző színskálák használatával ugyanaz a szín másnak tűnik. Az első elfogadott verzió, ami már régóta látható volt a Műszaki kiadó honlapján egy viszonylag neonosnak tűnő zöld színt tartalmazott.

Az interaktív tábla - első címlapterv

A belső tipográfia elkészülte után  a címlap színeinél próbálgattuk, hogy a belül használt színek közül melyik illik legjobban a könyvünk tartalmához.

Az interaktív tábla - színtervek a címlapra

Szavaztunk az elkészült színvariációk közül, aztán végül a zöld mellett maradtunk. A poén benne, hogy ez ugyanaz, mint a már korábban megtervezett. Így hosszas munkával a már korábban elkészült első terv mellett maradtunk. A különböző színskálák használatai becsapták a szememet.

Az interaktív tábla könyv címlapja - visszacsatolás, motiváció, hatékonyság, kommunikáció, dinamizmus, inspiráció, interaktivitás

A címlapon szereplő kulcsszavak megjelenítése során nem volt vita, nagyon fontosnak tűnt minannyiunk számára, hogy szakmailag a pedagógusoknak azt szeretnénk üzenni, hogy az interaktív tábla használatával ezzekkel a fogalmakkal egyértelműen találkozni fog.

A tanórai  visszacsatolások száma mind a diákok számára, mind a pedagógusok felé megnövekedik, a diákok (és a pedagógusok is!) motiváltabbá válnak, ezáltal az oktatás hatékonyságának megnövekedésével a "megtanítás" elérhetőbbé válik. A kommunikáció nagyon fontos a mindennapi életben, a tábla használata közben a tanórai kommunikáció sokszorosára nő. A dinamizmus - akár a gyors váltások az órán, az érdeklődés szintentartása lehetővé válik, hiszen a táblán megjeleníthető mindaz ami az interneten elérhető, s nem kell kimenni a szertárba, ha valami adhoc módon megjelenik az órán, mindez természetesen  inspirálóan hat diákra tanárra egyaránt. S bizony az interaktivitás miatt a diák fontosnak érzi magát, hiszen fontos, amit tesz, mond, ezáltal jobban érdekeltté tehető, semmint, ha csak folyamatosan frontális előadásokat hallgat.

Hogy mindezt pontosan hogyan, arról a könyvben egy külön fejezet szól!

A könyvről általános leírást, a megrendelhetőségének helyét itt találja:

/cikkek/interaktiv-tabla-konyv

illetve:

http://www.muszakikiado.hu/konyvek/Konyvek_ID=8687

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.