Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tanfolyam - segítség az interaktív tábla módszertanához

2008.01.22

Először is a tények, mindketten az ISZE tanfolyami keretein belül tanítunk. 

Tanfolyam címe: Interaktív tábla – interaktív módszerek a pedagógusok és a tanulók kompetencia fejlesztésében

Indítási engedélyszáma: OKM-3/87/2007

A weboldala: http://www.isze.hu/page17


S akkor a tapasztalatok, melyeket nem tudunk szubjektumok nélkül leírni, de most is, mint mindig törekszünk az objektivitásra. Egyelőre csak a főbb gondolatok, de aztán majd sorban kifejtjük őket:

  1. A tanárok nagy része nyitott az interaktív táblák használatának megismerésére.
  2. A tanárok egy része aggódik az új technológiától, illetve annak bonyolultságától.
  3. A tanárok kreatívak, tele vannak ötletekkel.
  4. A tanárokat csak az érdekli, hogy ők mit tudnak alkalmazni a tanfolyam elvégzése után.
  5. A tanárok nem rajonganak az elméletért, csak "csinálni" szeretnék.
  6. A tanárok várják a konkrét, tantárgyaikhoz kapcsolódó anyagok bemutatását.
  7. Ha a diákok és a tanárok is jól érzik magukat az órán, az dupla haszon.
  8. Az igazgatók érdekeltek abban, hogy a tanáraik jól tudják, ismerjék, s jól is kezeljék az interaktív táblákat.
  9. A táblaforgalmazó cégeknek az eladás az érdekük. Kevés cég végez utána támogató, segítő munkát. Érdemes az intézményeknek úgy kötni az üzletet, hogy a helyi gépükre feltelepítve, beszerelve adják át számukra a táblákat.
  10. Az iskolai szinten szervezett interaktív táblás tanfolyamok közelebb hozzák az iskolai közösségeket.

S bizony, mivel minden tanfolyam végén van feedback, így látjuk azt is, hogy a pedagógusok miként vélekednek a tanfolyamról, illetve az interaktív táblákkal kapcsolatos módszertani segítségről.

A tanfolyam ugyan 30 órás, viszont a tanfolyami hallgatóinknak létrehoztunk egy google csoportot, ahová feltölthetik anyagaikat, megoszthatják tudásukat, eszmét cserélhetnek egymással, az egyes táblafajtákról is akár. Így nem lesz izolált jelenség, hanem kialakul egy egymás munkáját segítő, koordináló mag, mely hosszú távon a magyar oktatásnak a hasznára válhat.