Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


IKT egy londoni középiskolában

2009.04.20

Sikerült engedélyt kapnunk Tar Zsuzsától (Oktatási Hivatal), hogy tanulmányútjuknak leírását megjelentethessük oldalunkon. Hisszük, hogy a külföldi tapasztalatok, jó gyakorlatok megismerése hasznos lehet mindannyiunk számára. Ez a beszámoló középiskolai látogatás nyomán keletkezett. Ezúton is köszönjük Zsuzsának a közreadását!

Study Tour
Parliament Hill Középiskola
(2009.01.15. London)


A Parliament Hill Középiskola London külvárosában, könnyen megközelíthető helyen található. 1200 tanuló folytatja tanulmányait a dinamikusan fejlődő középiskolában, melyben korszerű számítógép-park, multimédia stúdió, nyelvi- fotó- és filmlabor, tornaterem, sportudvar, kondicionálóterem, szaktanterem, könyvtár, főzőhelyiség segíti az oktatást, teszi otthonossá az iskolát.

A Parliament Hill Középiskolában tett látogatásunkkor óralátogatáson nem vettünk részt. Az igazgató úr egy prezentációban ismertette az IKT stratégiájukat, és bemutatta, hogy milyen IKT alapú fejlesztések és változtatások történtek az utóbbi években. Ezt követően a középiskola egyik pedagógusa helyszíni bejárás keretén belül betekintést nyújtott az iskola belső innovációjának folyamatába, amelynek során az alábbi fejlesztéseket emelte ki:

  • 7 darab IKT eszközökkel felszerelt tanterem található az épületben,
  • összesen 450 személyi számítógép áll a tanulók rendelkezésre,
  • művészeti, dizájn stúdiók vannak a felső emeleten, ahol a természetes fény inspirálja a tanulók kreativitását.

 

Interaktív táblás terem a londoni középiskolában

Infrastruktúra:

  • Minden tanteremben interaktív tábla (Hagyományos táblát sehol sem használnak)
  • 1200 diákra 450 PC jut
  • 7 IKT és 2 MAC-es tantermük van
  • Önálló szerverszoba, 4 nagy teljesítményű szerver
  • Content, weboldal, fájlszerver, levelezés, WIFI radius, intranet
  • A sávszélesség 10 Mbit/sec, amit hamarosan bővítenek 100 Mbit/sec-ra
  • Az iskolának saját 3 éves IKT stratégiája van
  • Corel, Adobe szinte minden számítógépen


Személyzet:

  • Egy IKT tanácsadó
  • 3 fős rendszergazdai személyzet (Cisco certified)
  • 4-5 fő technikus

Büdzsé:

  • Közel 1.000.000 fontot költöttek eddig IKT fejlesztésre
  • Belső képzéseik vannak, 25.000 font /tréner/év

Az iskola számára nagy változást eredményezett a pár éve bevezetett tanulásmenedzsment rendszer, ami alapjaiban változtatta meg az iskola belső kultúráját, struktúráját.
A „Fronter” nevű tanulásmenedzsment rendszer lehetővé teszi a diákoknak, hogy hozzáférhessenek és feltölthessenek különböző tananyagokat, amely videókat és MP3 felvételeket is tartalmazhat. Ez az oldal segítséget nyújt a diák számára a délutáni, otthoni, önálló tanulás keretében (órai kísérlet, prezentációk stb.) a tananyag elsajátításában, valamint hiányzások esetén az órai munka pótlásában. Ez a virtuális tanulási környezetet szolgáló honlap, azzal a szándékkal jött létre, hogy érthető lépéseken keresztül sajátíthassák el a tananyagot a tanulók.
Ha bejelentkezünk, az IKT szobában találjuk magunkat, ahol böngészés közben a menüsor különböző tartalmakhoz enged hozzáférést, mint például, minister TV, fórumok, oktatási website-ok linkjei, amelyek fontosak a tájékozódás szempontjából a brit iskolai életben. A minister TV olyan eseményeket, prezentációkat, előadásokat mutat be, amelyek a Parliament Hill Középiskolára vonatkoznak. Különböző „szobákon” navigálhatunk át, mely navigáció során elkezdődik az online tanulási környezet felderítése, kialakíthatunk saját profilt, üzeneteket küldhetünk, pedagógusokkal, osztálytársakkal, diákokkal van lehetőség online kapcsolattartásra és kommunikációra.


Elérhetőség: http://www.parliamenthill.camden.sch.uk/ > e-learning
Felhasználónév: minister
Jelszó: london

Multimédia stúdiók:
Vadonatúj udvari épületek foglalják magukban a 2 multimédia stúdiót, amelyek számos IKT eszközzel kiegészítve segítik a dráma- és táncoktatást, valamint a digitális hangszerek használatát.  

 

Zene oktatása a középiskolában


Az iskolában külön filmalkotó és média részleg is van, ami egy felújított épületben kapott helyet. Az oktatást egy fotó- és filmlabor, valamint számos szoftveres termék segíti.
Gyakorlati oktatás
Láttunk főzőhelyiséget, ahol interaktív táblára kivetített receptek alapján főztek a tanulók (amit az internetről töltöttek le), és technika termet, ahol szintén digitális tartalmak segítségével nézték meg, hogy mi a feladat.

 

Főzés a középiskolában

Összességében elmondható, hogy a tanároknak jelentős szerepe van abban, hogy az egész élethosszig tartó tanulásra felkészítse a középiskola tanulóit, mivel az egyre növekvő társadalomban nagyon alacsony a részvételi arány az oktatásban és képzésben. Hangsúlyozva, hogy a digitális kompetenciákat integrálni kell az élethosszig tartó tanulásba ezek megléte kulcsfontosságú kell, hogy legyen, a harmadik évezred polgárának rendelkeznie kell az önálló ismeretszerzés képességével.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.