Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Együttműködés

2010.09.17

A Jó iskolát! kampányának egyik videója Pálos György véleménye az együttműködésről. Egy egyszerű vélemény az oktatási rendszerünkről egy olyan korosztály szemszögéből, amikor a diákok már szemináriumra járnak.  Tehát túlélték a középiskolát és az általános iskolát.

Ez a videó nagy kedvencem, mert jól rá tud mutatni arra az ellentétre, ami a felnőttlét és a diákélet közötti különbséget jól mutatja. Mert bizony a szemináriumokon is túljutnak a diákok. S a mindennapi életben nem teheti meg, hogy személytelen maradjon, a legtöbb munkahely eleve feltételezi a csapatmunkát, az együttműködést.

Nézzünk egy példát ennek a videónak a felhasználására középiskolai oktatás során. Csak ötleteket dobok fel, nem komplex tanórát tervezek leírni, hiszen a tanulói csoport válogatja, hogy mit érdemes bevinni az órára, mikor és főleg, milyen kontextusban.

 

 

A videó nem hosszú, így akár kezdhetjük is az órát mindenféle komment nélkül, hogy levetítjük. Aztán megkérdezhetjük a diákjainkat, hogy a végén, miért mondja Pálos György, hogy "kilyukad a gyomra"? Nyilván való számítani kell az ilyenkor szokásos poénokra, hogy pl.mert éhes, de ezen elegánsan továbbhaladva eljuthatunk addig, hogy a diákok elkezdenek beszélgetni valamiről, hogy egy embert, miért zavar az, hogy ilyenek a szemináriumon a diákok?

Eztán rákérdezhetünk, hogy ismerik-e, ki Pálos György, s mit csinált eddig már? Lehet, ez a kérdés az osztály poénkedési szintjének megfelelően hamarabb is bevethető.

Eztán pedig biztosan eljutnak a videó címéig, az együttműködésig. Ekkor meg lehet kérdezni, hogy miért van szükség rá, illetve tudnak-e olyan szituációt a "répamesén" kívül, ahol hasznos az együttműködés. (Megjegyzés - A répamese szóra nem javaslom keresni a Google-ben, ha pedagógia környezetünket meg szeretnénk tartani eredeti témánknál, mert hirtelen lenne más témánk) Mi konkrétan erre gondoltunk: Diavetítés

A szamaras kép, gondolom, minden ezt az írást olvasó pedagógusnak megvan. Ezt interaktív táblán, akár függöny segítségével lépésenként is mutathatjuk a diákoknak. vagy szétszedhetjük a képet, s készíthetünk belőle egy gyors kirakót, hogy a diákok dolgozzanak a táblánál. De akár a sok feladat közül, amit még mutatok, lehet csoportokat képezni, s ezt a képet, nyomtatottan, szétvágva odaadni az egyik csoportnak, másik csoport nézheti Pálos György videóját az interaktív táblán. Harmadik csoport a répamesét kaphatja meg valamilyen formában, lehet, hogy csak szöveggel. Negyedik csoport pedig kaphatja sziplán ezt a képet, s próbálja értelmezni (a kép forrása: http://blueroof.files.wordpress.com/2006/11/cooperation.jpg):

 

Kép

Ez a kép már kimozdít a tanmesék világából, s a munkahelyi körülményeket vetíti előre, de  azt is megmutatja, milyen fontos is az együttműködés. Azt hiszem, ezzel pedig minden pedagógus egyetért. Jó szórakozást az órához! Ha van még ötleted a témához kapcsolódóan ne fogd vissza magad, oszd meg velünk a kommentekben. Tudod, az együttműködés... ;)

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.